Paketli gıdada görsel kandırmacası yapılamayacak

Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda Etiketleme Yönetmeliği Kılavuzu Güncellendi

Türk Gıda Kodeksi Gıda Etiketleme ve Tüketicileri Bilgilendirme Yönetmeliği Kılavuzu’nu güncelleyen Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda işletmelerinin dikkate alması gereken kuralları belirledi.

Gıda etiketlerinde kullanılan marka, ürün adı, ifade, terim ve görsellerin, ürünün doğası, kimliği, bileşimi, miktarı, dayanıklılığı, menşe ülkesi ve üretim metodu gibi unsurlar göz önünde bulundurularak seçilmesi gerekmektedir. Örneğin, margarin etiketlerinde tereyağına benzerlik oluşturabilecek görseller kullanılamayacak.

Zeytinyağı dışındaki bitkisel yağlarında zeytinyağı izlenimi uyandıran görsellere veya ifadelere yer verilemeyecek. Ayrıca gıda işletmecisinin adı veya ticari ünvanı aynı puntoda olacak şekilde yazılmalıdır.

Sütlü buz ve bitkisel yağlı sütlü buza özgü görsellere yer verilmemeli, endüstriyel ölçekte üretilen ürünler için “ev yapımı” ifadesi kullanılmamalıdır.

Kahve karışımlarında “yüzde 100 kahve” ifadesi sadece kahve içeren ürünler için kullanılabilir. Türkiye Gazetesi’nin haberine göre, yer fıstığı kullanılarak üretilen baklavalarda “yer fıstıklı” ibaresi tercih edilmelidir.

Gıda işletmecileri, yeni düzenlemelere 31 Aralık 2026 tarihine kadar uyum sağlamalıdır. Bu tarihten sonra, yönetmeliklere uymayan ürünler piyasada bulunamayacaktır.

Vejetaryen ve Vegan Ürünler Net Olarak Belirtilecek

Kılavuzda, vegetaryen ve vegan gıdaların tanıtımı ve reklamına yönelik önemli düzenlemeler bulunmaktadır. Toplu tüketim yerlerinde, vejetaryen ve vegan ürünlerin mevcudiyeti açık bir şekilde belirtilmelidir.

Bakanlık tarafından yapılan bu güncelleme, gıda sektöründe şeffaflığı ve tüketicilerin doğru bilgilendirilmesini amaçlamaktadır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir