Annelik deneyimiyle mağaza zinciri kurdu
6 mins read

Annelik deneyimiyle mağaza zinciri kurdu

Hamilelik ve annelik serüveni maalesef kimi kadınların iş hayatından uzaklaşmasına neden olurken, girişimci ruhlu kimi kadınlara da ilham veriyor. Bu isimlerden biri de Burcu Bektaş… Endüstri mühendisliği eğitimi alan, 15 yıl halkla ilişkiler sektöründe çalışan Bektaş, kızı Eliz’e hamileyken bir blog yazma sürecine giriyor. Yurtdışı blog ve sitelerinden araştırmalar yaparak bebek-çocuk ürünlerini sipariş eden Bektaş, mesleki tecrübesini de kullanarak deneyimlerimi Keyif Bebesi blogunda anne ve anne adaylarıyla paylaşıyor. Ailelerden ürünleri nasıl satın alacaklarına dair çokça soru gelmeye başlayınca ‘neden olmasın’ diyor ve yolculuk başlıyor.

Gelin Keyif Bebesi markasının kuruluşunu, büyüme adımlarını ve yeni dönem hedeflerini kurucusu Burcu Bektaş’tan dinleyelim…

İŞİN BAŞINDA DEĞİL, ‘İÇİNDE’

Bektaş, blog yazılarının ilgi görmesiyle önce online mağaza ile yola çıktığını, farklı markalara ait çocuk ürünlerini tek çatı altında topladıklarını söyledi. Girişim yolculuğunun başında ve bugün de işin başında değil, ‘işin içinde’ olmayı seçtiğini dile getiren Bektaş şunları söyledi: “15 yıl halkla ilişkiler sektöründeydim. Farklı ajanslarda görev aldıktan sonra 2010 yılından itibaren 7 yıl süreyle kendi kurduğum ajansımı yönettim ve her sektörden 200’e yakın firmaya hizmet verdim. Ajans tecrübelerimdeki metin yazarlığı ve yazı dili kullanma deneyimim bana çok fayda sağladı. Yazılımcı olmasam da yazılım ve dijital dünya çok sevdiğim ve ilgilendiğim bir alan. O yüzden ilk günden itibaren Keyif Bebesi kendi altyapımızla ve bizim geliştirmelerimizle bugünkü versiyonuna geldi. Süreci hazırlama ve yönetme kısmında eğitimini aldığım endüstri mühendisliğinin bana çok katkısı olduğuna inanıyorum.

Planlama ve süreç hazırlıklarının her adımında yer almaktan çok keyif alıyorum. Yıllar içinde çok keyifli bir ekibimiz oldu ama ben ilk günden itibaren marka ve ürün seçimleri, web sitesi ve mobil uygulama yazılımları, ekip eğitimleri, pazarlama stratejileri, dijital pazarlama ve sosyal medya yönetimi, tasarım, mağazaların mimarisi ve inşaatı dahil tüm alanların içinde oldum ve olmaya da devam edeceğim.”

9 MARKAYLA BAŞLADI ŞİMDİ 300’Ü AŞTI

Aileler için aradığını bulduğu butik ve konsept bir marka olma hayaliyle yola çıkmıştıklarını ifade eden Bektaş, mağazalaşma sürecini şöyle anlattı: “Aslında bizim çıkış noktamızda sadece online ile ilerlemek vardı ama ilk mağazayı Acarkent’te açma adımımız ve sonrasında bu konseptin bir ihtiyaç olduğunu farkederek iletişime geçtiğimiz Kanyon ile büyüme sürecimiz çok farklı bir noktaya taşındı ve biz bugün yolumuza her gün büyüyen bir mini zincir marka olarak devam ediyoruz. 2015 yılında 9 marka 300 ürün ile başlayan bu yolculuk, 2024 yılı itibariyle 300’ün üzerinde marka, 50 binden fazla ürün, İstanbul’un en iyi AVM ve lokasyonlarında 5 mağaza ve online/mobil satış kanallarımız ile devam ediyor.

İlk mağazamızı 2018 yılında Acarkent’te açtık. 2019’da Kanyon’da açılan mağaza Keyif Bebesi’nin zincir mağazalaşma sürecinin başlangıcı oldu. Kanyon mağazasının açılışından sadece 3 ay sonra başlayan pandemi sürecine rağmen 2020 Aralık ayında Akasya AVM, 2021 Aralık ayında Akbatı AVM ve 2022 Ekim ayında Buyaka AVM’de mağaza açarak 2023 yılı sonunda 5 mağazaya ulaştık. Pandemide yani tüm mağazaların kapalı olduğu, sokağa çıkma yasaklarının olduğu dönemde mağaza açmak büyük bir cesaretti aslında ama biz konsepte inancımızla bu cesareti gösterip, adımlarımızı attık.”

5 YILLIK YOL HARİTASINI BELİRLEDİ

-PEKİ Keyif Bebesi bundan sonrası için neleri hedefliyor? Bektaş, “Önümüzdeki 5 yıl içinde 4’ü İstanbul, 10’u farklı şehirlerde en az 14 mağaza daha açmayı hedefliyoruz. Önceliğimiz Ankara, İzmir, Antalya, Bursa ve Bodrum. Online satışlarımızın da ciromuzdaki payı oldukça fazla. Pazar yerlerinde olmamayı tercih ediyoruz ve web sitemizin yanında native mobil uygulamalarımız Appstore ve Android Store üzerinden satışlarımızı artırarak sürdürmeyi planlıyoruz” diye konuştu. Bektaş, Keyif Bebesi çatısı altında, hamilelik ve yeni doğan bebek ihtiyaçlarından çocuk tekstiline, oyuncaktan dekorayon ürünlerine kadar farklı birçok kategoride binlerce ürün yer aldığını da ekledi.

HEDEF ÜRETİM VE İHRACAT

-GİRİŞİMCİ Burcu Bektaş’ı heyecanlandıran bir diğer hamle de kendi markasıyla üretime başlamak olacak. “Geldiğimiz noktada artık kendi yaratacağımız markamızla da üretime başlamanın zamanı geldi” diyen Beştaş, “Üretime geçecek markamızın ilk ürün grupları bebek bakım tekstili ve anne ihtiyaç grupları olacak. Öncelikle müslin ürün gruplarıyla başlayacağız. Ama sonrasında geniş bir kategoriye yaymak istiyoruz. Tasarımcılarımızı üniversitelerin tasarım bölümü öğrencilerinden seçtik ve çalışmalar sürüyor. Yurtdışı ayağında da iki planımız var. Hem kendi üreteceğimiz markamızla ihracat yapmak, hem de yurtdışında konseptimizin mağazalarını açmak istiyoruz. İngiltere, Avrupa ülkeleri ile Dubai, Katar gibi Arap ülkeleri öncelikle incelediğimiz lokasyonlar. Buralarda ön araştırma dönemindeyiz” ifadelerini kullandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir